גשם של כוכבים 15-16/8/2024 - לפרטים לחצו על הכוכב מצד שמאל
גשם של כוכבים - לחץ לפרטים 15-16/8/2024

September 08, 2014 

עופר אורי – אורי עופר
וגלי ושירי וסמואל ונוי ו….
לפני הכל תודה. תודה על הפקה נעימה טעימה מוקפדת מושגחת מנוהלת להפליא חשאית ורגועה.
5 בספטמבר. שישי אחר הצהרים עד לראשון בצהרי יום. חתונה.
כשהגענו לראשונה לחאן בארותיים נדמה היה כי סוף העולם מזמן מאחורינו. פניה חדה ימינה נסיעה איטית על דרך עפר משולטת בנוסח "השביל הוא ידידך, שמור עליו" והגענו. המרחב הלבן השיטה הענקית שסוככה עלינו ועל ערסל מזמין קראו לנו – זה המקום. כאן זה יתרחש האיחוד בין השניים שבחרו לקשור את גורלם זה בזה. כלבים ענקיים ורגועים גמלים שקטים במתחם שלהם, מעגל עם צלחת אש שני קנקני תה שונים וקפה, ואחד סמואל שהביא בלי שהתבקש, שתייה חמה וקרה כי עם חיוך בעיניים.
סגרנו עניין. לאחר כשלושה חודשים, ה-5 בספטמבר הגיע. כמו בכל מקום חשבנו שאנחנו חיוניים להשגיח לראות לפקח לבדוק לשים עין – כלום. איש לא נזקק לנו. איש לא אמר שאנחנו מסתובבים לו בין הרגליים ומפריעים. התה הקפה המים הקרים והטעימים ביותר ששתיתי אי פעם חיכו, כמו אז. צוות שקט ועמל של עובדי החאן –כולם כאחד יודעים את מלאכתם. שקטים כמו המדבר, רגועים כמו הרוח שהחלה לנשוב קלות. 
המחצלות פרוסות ומהודקות למקומן. מערכת הסאונד במקומה נבדקת. עמודי תאורה התרוממו כאילו משום מקום. בקתות הבוץ היפיפיות, ערוכות למי שבחר ללון בהן. מתחם האוכל המקסים ובו מקומות ישיבה סביב שולחנות הממוקמים במרווחים נוחים לתזוזה עטויים במפות. שטיחים יפיפיים שאחר כך יוסטו סוגרים את הפתחים. אין סוף מזרונים מחצלות כריות הסבה צבעוניות ליד שולחנות טורקיז נמוכים, שולחנות סיני עם צנצנות ונרות שהודלקו מאוחר יותר ליד אבל לא בצפיפות. הכל מרווח ומאפשר נדידה לפי ההתרחשות ממקום למקום ומבלי לדרוך לאיש על הבהונות. המזנון לקבלת הפנים צנוע בהופעתו אך לא במטעמיו המתין מתחת לאלה הגדולה ואט אט, לעת ערב נדלקו המפנים השונים והעששיות והנרות. 
והצוות, לרגע לא מפסיק לעמול ולדאוג לרווחת האורחים שהגיעו. כד מים ענק ממתין ליד מתקן הלימונדה והבר המתופעל על ידי חביבי האנשים המקצועיים, איש אינו לבוש ב"מדי אירוח" אורחים כעובדים נמהלים ונבלעים זה בזה. נוחות פיזית ורגשית בכל פינה ובכולם. 
הארוחה עצמה הוגשה בתאום לכל השולחנות, האוכל היה טעים טרי ולא הייתה תחושה של עודף שמושלך אחר כך באין דורש. לא חסר כלום, הכל היה בשפע.
אין לי אלא לשוב ולהודות למארגנים לבעלי החאן לעובדים ולכל מי שנתן ידו במלאכה ודאג לכך שהערב והיום למחרת יעברו לא רק בנעימים אלא בטעימים גם.
תודה ושוב תודה
חנה ומנשה תדהר
דורית ומרטין רום
יעל וגד.

קודם הבא

Languages

דילוג לתוכן